fbpx

Γιατί κοστίζει ένα σκουριασμένο Cabrio μισό εκατ. ευρώ!

Μπορεί να μοιάζει με σκουριασμένο σαράβαλο, όμως αυτό το Plymouth Couda Convertible έχει όλες τις προδιαγραφές για να προκαλέσει ταχυπαλμίες σε κάθε λάτρη των αμερικανικών Muscle Cars και να πουληθεί σε μία εξωπραγματική τιμή!

Μισό εκατομμύριο ευρώ για ένα αυτοκίνητο είναι ένα ποσό που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού για έναν μέσο πολίτη αυτού του μάταιου κόσμου. Πολύ περισσότερο, όταν πρόκειται για μία σαραβαλιασμένη Plymouth Couda του 1971 γεμάτη μικροχτυπήματα και σκουριά. Ωστόσο το συγκεκριμένο ανοιχτό μοντέλο με κλασική κουκούλα βγαίνει σε δημοπρασία στις ΗΠΑ από τον οίκο Mecum Auctions, ο οποίος εκτιμά ότι θα πετύχει μία τιμή πώλησης μεταξύ 500.000 και 700.000 δολαρίων που αντιστοιχούν σε 440.000 έως 620.000 ευρώ.

plymouth6
Mόλις 17 τέτοιες Plymouth έχει κατασκευάσει το εργοστάσιο.

Οι εκτιμητές της Mecum Auctions δεν τρελάθηκαν βεβαίως, αλλά βασίζουν την πρόβλεψή τους σε μία σειρά χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, που αφορούν στον κινητήρα του, στη σπανιότητά του και στη γνησιότητά του και το κάνουν τόσο επιθυμητό και μοναδικό.

Το Plymouth Barracuda βασιζόταν από το 1970 και μετά στην πλατφόρμα E-Body της Chrysler, ήταν αδελφό μοντέλο του Dodge Challenger και συγκαταλέγεται στα αμερικανικά Muscle Cars με τη μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις του έφεραν την ονομασία ‘’Cuda’’.

plymouth5
Το σαλόνι βρίσκεται σε καλή κατάσταση.

Το αυτοκίνητο της δημοπρασίας είναι κατασκευής 1971, κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τους συλλέκτες τέτοιων μοντέλων, γιατί μόνον οι Barracuda εκείνης της χρονιάς κυκλοφόρησαν με τέσσερις προβολείς αντί δύο και με fake αεραγωγούς διακοσμητικού χαρακτήρα στα φτερά τους. Επιπρόσθετα πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο cabrio με τον κορυφαίο κινητήρα 440. Ο τελευταίος διαθέτει τρία διπλά καρμπιρατέρ –το επωνομαζόμενο Six Pack- που προετοιμάζουν το μείγμα βενζίνης και αέρα για την τροφοδοσία του θηριώδους μοτέρ των 7,2 λίτρων.

plymouth3
Οι αεραγωγοί στα φτερά είναι μόνον διακοσμητικοί.

Η μέγιστη ισχύς του συγκεκριμένου V8 κινητήρα ανέρχεται σε 390 ίππους και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση έως το ένα τέταρτο του μιλίου σε αρκετά λιγότερο από 14 δευτερόλεπτα. Δυνατότερος είναι μόνον ο επτάλιτρος Hemi-V8 κινητήρας των 425 ίππων.

Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός έτους κατασκευής, ανοιχτής έκδοσης και κινητήρα 440 βγήκε από το εργοστάσιο σύμφωνα με τον οίκο Mecum μόνον 17 φορές. Επίσης, αυτή η Plymouth είναι η μία από τις μόλις δύο Cudas, που κατασκευάστηκαν συνολικά για εξαγωγή στο εξωτερικό.

plymouth4
Το Shaker Hood δονείται με κάθε πάτημα του γκαζιού.

Χάιλαϊτ του αυτοκινήτου αποτελεί το λεγόμενο ‘’Shaker Hood’’ , που ανήκε στον προαιρετικό εξοπλισμό των μοντέλων του 1970 και του 1971. Πρόκειται για έναν εντυπωσιακό αεραγωγό που προεξέχει από το κέντρο του μπροστινού καπό και συνδέεται με τον κινητήρα,για να δονείται δυνατά με κάθε πάτημα του γκαζιού!

plymouth8
Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει τέσσερις προβολείς αντί δύο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και το ιστορικό του σπάνιου cabrio, που βρισκόταν αραχνιασμένο επί 35 χρόνια σε ένα κοντέινερ. Το χρώμα του έχει ξεθωριάσει, το χρώμιο έχει χάσει τη λάμψη του, το αμάξωμα έχει σκουριάσει παντού, ωστόσο τα πάντα πάνω του είναι απολύτως γνήσια! Μάλιστα έχει διασωθεί ακόμη και το δελτίο παραγγελίας του, ενώ μπροστά και πίσω έχουν επιζήσει δύο αυτοκόλλητα με «λαγουδάκια» του Playboy, που ήταν πολύ της μόδας τη δεκαετία του 70. Πάντως, το εσωτερικό του αυτοκινήτου βρίσκεται σε εξαιρετικά καλή κατάσταση και είναι πλήρως λειτουργικό.

plymouth7
Το συλλεκτικό μοντέλο αναμένεται να πιάσει πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ.

Να διευκρινίσουμε ωστόσο, ότι το σπάνιο Cuda δεν έμεινε εντελώς άθικτο, αλλά έγιναν ορισμένες παρεμβάσεις όπως ρεκτιφιέ του κινητήρα και τοποθετήθηκαν σύγχρονα ελαστικά τύπου ράντιαλ, προκειμένου να μπορεί να κινείται χωρίς πρόβλημα και με ασφάλεια. Όπως φαίνεται μάλιστα από τα…συμφραζόμενα, θεωρείται πολύ πιθανόν ότι τελικά θα σπάσει η τιμή πώλησής του το φράγμα του μισού εκατομμυρίου δολαρίων και βάλε!

 

 

 

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...