Η μάρκα που αποτελεί συνώνυμο των εκτός δρόμου οχημάτων είναι η μόνη κερδοφόρα εντός του ομίλου FCA (Fiat Chrysler Automobiles) και θωρακίζεται για το μέλλον με νέους κινητήρες και Plug-in υβριδικά μοντέλα.
Μπορεί να έχει ταυτιστεί η Jeep στη συνείδησή μας ως μία cult αμερικανική μάρκα με ειδικότητα τα τετρακίνητα μοντέλα εκτός δρόμου, ωστόσο η εταιρεία βγάζει πολλά χρήματα και στην Ευρώπη. Τα best seller της αρέσουν στους πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου και καλύπτουν μία μεγάλη γκάμα απαιτήσεων είτε μιλάμε για τα μικρότερα Renegade και Compass είτε για τα επιβλητικά Chrerokee και Grand Cherokee είτε για το hardcore Wrangler.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει μάλιστα το γεγονός, ότι στα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Jeep περιλαμβάνονται πλέον και εμπροσθοκίνητες εκδόσεις, που είναι και οι πλέον κερδοφόρες. Η FCA χρειάζεται την οικονομική ένεση της Jeep καθώς η Alfa Romeo πούλησε το 2019 μόλις 95.000 αυτοκίνητα όταν ο στόχος του μακαρίτη Μαρκιόνε ήταν οι 400.000 πωλήσεις ετησίως, ενώ και η Maserati δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά. Τα ίδια ισχύουν και για τον πυλώνα του ομίλου, δηλαδή τη Fiat, η οποία εδέησε να παρουσιάσει μόλις τώρα ένα νέο μοντέλο με το ηλεκτροκίνητο 500-e, ενώ έχει αποσύρει από τη γκάμα της εμβληματικά αυτοκίνητα όπως το Punto.
Τον προηγούμενο χρόνο ταξινομήθηκαν 1.48 εκατ. καινούρια Jeep σε όλον τον κόσμο, με τα 1.2 εκατ. από αυτά να ανήκουν στις κατηγορίες των κόμπακτ SUV. Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε ότι στην Ευρώπη πουλήθηκαν 220.000 μικρομεσαία Jeep, ενώ μόλις 8.000 SUV των μεγάλων κατηγοριών.
Αυτό θα βοηθήσει πολύ και την πορεία του νέου ομίλου, ο οποίος θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση της FCA με τη γαλλική PSA, όπου ανήκουν μεταξύ άλλων οι μάρκες Peugeot, Citroen, DS και Opel και στοχεύει σε ένα πλατύ αγοραστικό κοινό. Ταυτόχρονα η Jeep θα λειτουργήσει μέσω του δικτύου εμπόρων της στις ΗΠΑ ως προγεφύρωμα μίας νέας απόβασης του γαλλοιταλικού ομίλου στην Αμερική, ενώ θα δανείσει τα πατώματά της στις Alfa Romeo επόμενης γενιάς, όπως η Tonale που έχει σχεδιαστεί από τον Ελληνα Aλέξανδρο Λιώκη.
Η Jeep συνεχίζει πάντως με ένταση τη διαδικασία του εξευρωπαϊσμού της. Ετσι το ανανεωμένο Compass που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες, θα εφοδιάζεται με νέους βενζινοκινητήρες Turbo 1,3 λίτρων και 130 ή 150 ίππους σε συνδυασμό με χειροκίνητο σαζμάν ή αυτόματο τύπου διπλού συμπλέκτη και εμπροσθοκίνηση για χαμηλότερη κατανάλωση. Επίσης, θα εκσυγχρονιστεί το σύστημα πολυμέσων και θα ρυθμιστούν πιο κοντά στα γούστα των Ευρωπαίων πελατών το τιμόνι και οι αναρτήσεις. Να σημειώσουμε, ότι το ανανεωμένο Compass δεν θα παράγεται πλέον στο Μεξικό, αλλά στο εργοστάσιο της Fiat στο Μέλφι της Ιταλίας.
Τετρακίνηση θα προβλέπεται για τα Compass μόνον στις εκδόσεις με τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου και στα Plug-in υβριδικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν μελλοντικά. Σε αυτά θα συνυπάρχουν επίσης οι νέοι Turbo βενζίνης των 1.3 λίτρων με αποδόσεις 130 και 180 ίππων μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων, οπότε θα κυμαίνεται η συνολική συστημική απόδοση μεταξύ 190 και 240 ίππων. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας, αλλά ούτε και για τις αυτονομίες μόνον με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα.
Τα αντίστοιχα μηχανικά σύνολα θα τοποθετηθούν και στο μικρότερο Renegade, αλλά και στο σκληροπυρηνικό Wrangler, ενώ έως το 2022 θα υπάρχει για κάθε μοντέλο της Jeep και μία ηλεκτροκίνητη έκδοση. Τις επόμενες ημέρες αναμένονται ανακοινώσεις από τον εισαγωγέα της Jeep στην Ελλάδα σχετικά με τις τιμές του ανανεωμένου και αναβαθμισμένου Compass.