fbpx

Νέα Μercedes S-class: Η βασίλισσα είναι εδώ (+vid)

Αρχοντική, αλλά και με τεχνολογίες που παραπέμπουν σε…διαστημόπλοιο, η νέα ναυαρχίδα της Mercedes έρχεται να επιβεβαιώσει ότι αποτελεί το πιο λαμπρό αστέρι της γερμανικής μάρκας!

Η επίσημη αποκάλυψή της έγινε μετά από αλλεπάλληλες διαρροές πληροφοριών και οπτικού υλικού από την ίδια την εταιρεία, ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον στα ύψη και το αυτοκίνητο απέδειξε ότι άξιζε με το παραπάνω τέτοιο…ντόρο.

sclassnew2
Aν και μεγάλη σε διαστάσεις, η νέα S-class διακρίνεται για την ευελιξία της.

Εμφανισιακά η νέα S-Class διατηρεί το αρχοντικό και σοβαρό προφίλ, που αναμένει το παραδοσιακό κοινό της, ωστόσο έχει εκσυγχρονιστεί και αυτό της…πάει πολύ. Η ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας διαθέτει μεγάλη μάσκα μπροστά, στενόμακρα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ παραμένει πιστή στο παραδοσιακό σήμα – στόχαστρο -όπως συνήθιζαν να το λένε- το οποίο δεν υπάρχει πλέον στα μικρότερα σεντάν της φίρμας (C-Class, E-Class).

Τεχνολογίες αιχμής

Το υψηλό τεχνολογικό προφίλ της νέας S-Class το αντιλαμβάνεσαι πριν καν μπεις στην καμπίνα, από τα αναδυόμενα χερούλια που ανοίγουν τις πόρτες. Μόλις τις ανοίξεις, αντικρίζεις μια εικόνα που θα σε αφήσει άφωνο για αρκετή ώρα με την τεράστια οθόνη του συστήματος πολυμέσων να βρίσκεται κάθετα τοποθετημένη σε στυλ iPad στην κεντρική κονσόλα και φυσικά να ενσωματώνει την πιο σύγχρονη εκδοχή του MBUX, του νέου infotainment της μάρκας.

sclassnew6
Η εντυπωσιακή οθόνη πολυμέσων θυμίζει tablet.

Το τελευταίο υποστηρίζει τις φωνητικές εντολές με τη διαμεσολάβηση ενός ψηφιακού βοηθού που ενεργοποιείται με το συνθηματικό “Hey Mercedes”, ενώ η οθόνη αφής έχει διαγώνιο 12,8 ιντσών, διαθέτει τεχνολογία OLED για υψηλή ευκρίνεια, υποστηρίζει 3D γραφικά, είναι κατασκευασμένη από γυαλί που αποτρέπει τις δακτυλιές και ενσωματώνει τεχνολογία απτικής ανάδρασης που προκαλεί μια μικρή δόνηση κατά το άγγιγμα. Ο πίνακας οργάνων από την άλλη απεικονίζεται σε μια οθόνη 12,3 ιντσών που επίσης μπορεί να εφοδιαστεί με 3D τεχνολογία (προαιρετικά), χωρίς να απαιτείται χρήση ειδικών γυαλιών.

Με πέντε οθόνες

Στην περίπτωση που την επιλέξει ο πελάτης, τοποθετούνται δύο ειδικές κάμερες για να καταγράφουν συνεχώς τη θέση των ματιών ώστε να προσαρμόσουν κατάλληλα τα 3D εφέ για να μην κουράζεται η όραση ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση. Συνολικά υπάρχουν πέντε οθόνες μέσα στην καμπίνα, μια για τα πολυμέσα, μια για το καντράν και τρεις πίσω, δύο στην πλάτη κάθε καθίσματος (11,6 ιντσών) και ένα tablet στο υποβραχιόνιο.

sclassnew7
Στο εσωτερικό της πολυτελούς λιμουζίνας υπάρχουν πέντε οθόνες.

Η Mercedes είναι πολύ περήφανη και για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που έχει δημιουργήσει στο νέο μοντέλο της. Αποτελείται από περίπου 250 LED, σε αντίθεση με τα 40 LED της προηγούμενης γενιάς και δεν χρησιμοποιούνται μόνο για να «φτιάξουν» ατμόσφαιρα, αλλά και για πολλούς άλλους λόγους.

sclassnew3
Το εντυπωσιακό κόκπιτ της νέας ναυαρχίδας της Mercedes.

Για παράδειγμα, αν το σύστημα ανίχνευσης αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία εντοπίσει όχημα σε αυτή τη θέση και ο οδηγός βγάλει φλας για να πάει προς αυτή τη λωρίδα, εκτός από την προβλεπόμενη λυχνία που θα αναβοσβήνει και τον ανάλογο ήχο, τα LED ατμοσφαιρικού φωτισμού εκείνης της πλευράς θα αναβοσβήνουν σε έντονο κόκκινο χρώμα για να προειδοποιήσουν ακόμη πιο αποτελεσματικά τον οδηγό.

Αυτόνομη οδήγηση

Η νέα γενιά της S-Class εγκαινιάζει και την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3. Το σύστημα μπορεί να αναλάβει πλήρως την οδήγηση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως μποτιλιάρισμα ή αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Κάμερες και ραντάρ συνεργάζονται ώστε το αυτοκίνητο να λαμβάνει εικόνα από το δρόμο, η Mercedes πάντως τονίζει ότι ο οδηγός θα πρέπει συνεχώς να έχει τα μάτια και το μυαλό του στην οδήγηση, για να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

sclassnew5
Η νέα S-class διαθέτει συστήματα αυτονομίας τρίτου βαθμού.

Μια λιμουζίνα σαν την S-Class οφείλει να παρέχει κορυφαία άνεση, οπότε προβλέπεται στη νέα γενιά το αναβαθμισμένο σύστημα E-Active Body Control Suspension που παρακολουθεί το δρόμο και προφορτίζει την ανάρτηση για την τέλεια απόσβεση κάθε κακοτεχνίας. Φυσικά πάει πακέτο με την αερανάρτηση Airmatic που διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους του αμαξώματος από το έδαφος.

Για μεγαλύτερη ευελιξία έχει τοποθετηθεί επίσης ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης που μπορεί να στρίψει έως και 10 μοίρες τους πίσω τροχούς σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες και να διευκολύνει τους ελιγμούς. Η Mercedes υποστηρίζει μάλιστα ότι η S-Class είναι αντίστοιχα ευέλικτη με το μικρότερο μοντέλο της, την compact A-Class, κάτι που μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ως τρομερό επίτευγμα. Οι εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο έχουν κύκλο στροφής μόλις 10,5 μέτρα, κορυφαία επίδοση για την κατηγορία!

Εξι κύλινδροι και άνω 

sclassnew4
Η αρχική γκάμα των κινητήρων θα απαρτίζεται από εξακύλινδρα μηχανικά σύνολα.

Για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί πλήρως η γκάμα κινητήρων της νέας S-Class, Γνωρίζουμε ότι στην Ευρώπη θα τη δούμε στις εκδόσεις βενζίνης S450, S500 και στις ντίζελ S350d, S350d 4MATIC και S400d 4MATIC. Οι βενζινοκίνητες S450 και S500 θα κινούνται από έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο, όπου θα αποδίδει 367 ίππους στην πρώτη περίπτωση και 435 ίππους στη δεύτερη περίπτωση. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι AMG, αλλά και η S580e, η υβριδική πρόταση της γκάμας.

 

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...