fbpx

Νέα Rolls – Royce Ghost: Αυστηρά για λίγους

Η νέα Rolls-Royce Ghost ακολουθεί το πνεύμα της εποχής, αλλά με τον δικό της –ιδιαίτερο- βρετανικό τρόπο, παραμένοντας όμως η επιτομή της πολυτέλειας.

Εννοείται ότι αποτελεί ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής για ελάχιστους ζάπλουτους συμπολίτες μας, ωστόσο τώρα πλέον «φορτώθηκε» με καινοτόμες τεχνολογίες. Διόλου τυχαίο βέβαια, καθώς η Ghost νέας γενιάς βασίζεται μηχανολογικά στην τρέχουσα σειρά 7 της BMW η οποία βρίθει από τεχνολογίες αιχμής.

Σε αντίθεση ωστόσο με τη Γερμανίδα αδελφή της, διατήρησε η Rolls-Royce Ghost τον πανίσχυρο δωδεκακύλινδρο κινητήρα της, που συνδυάζεται όμως πλέον με τετρακίνηση και υπερσύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας.

ghost2
To πίσω μέρος της νέας Rolls – Royce Ghost.

Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό του αμαξώματος έγιναν με χειρουργική ακρίβεια και χάρη σε αυτή τη στοχευμένη προσέγγιση δείχνει η νέα Ghost πιο μοντέρνα, νεανικότερη και λίγο δυναμικότερη. Τα πλευρά της απέκτησαν εντονότερες γραμμές και η μάσκα αποκαλύπτει την καταγωγή της από τη μεγαλύτερη Phantom. Εδώ κυριαρχούν οι νέοι προβολείς LED με λειτουργία λέιζερ και εμβέλεια έως και 600 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο, ενώ υπάρχουν βεβαίως οι χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες με το διάσημο αγαλματάκι Spirit of Ecstasy στην κορυφή του ψυγείου.

ghost3
H βρετανική λιμουζίνα ενσωματώνει πλέον σύγχρονες τεχνολογίες.

Πιο ανάλαφρο έγινε και το πίσω μέρος της χλιδάτης λιμουζίνας, όπου προβλέπονται επίσης φωτιστικά LED τα οποία συγκλίνουν προς το κέντρο.

Η νέα Ghost μεγάλωσε εξωτερικά και έγινε σχεδόν δέκα εκατοστά μακρύτερη από την προηγούμενη με αποτέλεσμα να αγγίζει σε μήκος τα 5,55 μ. Χάρη σε αυτή την αύξηση έγινε εφικτή η τοποθέτηση του θηριώδους V12 βενζινοκινητήρα των 6,8 λίτρων και των 563 ίππων πίσω από τον μπροστινό άξονα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μία ιδανική κατανομή του βάρους 50% – 50% ανά άξονα για ακόμη μεγαλύτερη άνεση και τέλεια οδική συμπεριφορά.

ghost4
H νέα Ghost εφοδιάζεται με V12 κινητήρα 563 ίππων.

Η κλασική επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα του τετρακίνητου μεγαθηρίου των 2,5 τόνων έρχεται μέσα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται από κόφτη στα 250 χλμ./ώρα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν ως μέση κατανάλωση τα 15,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και κάνουν επιτακτική την προσθήκη τουλάχιστον μίας plug-in υβριδικής εκδοχής στη γκάμα της νέας Rolls-Royce Ghost σε σχετικά άμεσο χρονικό ορίζοντα.

ghost5
Στο εσωτερικό της νέας Rolls – Royce υπάρχουν πέντε οθόνες!

Η βρετανική ναυαρχίδα φιλοδοξεί να θέσει νέα μέτρα και σταθμά στο κεφάλαιο της άνεσης οδήγησης. Αυτό το επιδιώκει αυξάνοντας τους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες, με αεραναρτήσεις που λειτουργούν προληπτικά, αλλά και με την άφθονη χρήση μονωτικών υλικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εσωτερικό της νέας Ghost έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 100 κιλά ηχομονωτικών υλικών και ουσιαστικά αυτό που ακούγεται είναι μόνον το κατακπληκτικό ηχοσύστημα των 1.300 Watt με 18 ηχεία διάσπαρτα στο δερμάτινο σαλόνι.

ghost6
H ποιότητα των υλικών και το άψογο φινίρισμα θεωρούνται δεδομένα.

Το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει συνεχώς το αυτόματο σαζμάν οκτώ σχέσεων για να προσαρμόζεται στα δεδομένα της κυκλοφορίας και του δρόμου, ενώ οι ίδιες πληροφορίες μαζί με τα στοιχεία από δύο κάμερες δίπλα στον καθρέπτη οδηγού στέλνονται στο σύστημα ενεργών αναρτήσεων. Ετσι έχει το τελευταίο τη δυνατότητα να αυτορυθμίζεται έγκαιρα σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα και να προσφέρει το μάξιμουμ όσον αφορά την άνεση οδήγησης.

ghost7
H μάσκα έχει γίνει πιο μοντέρνα, όμως διατηρεί κατά βάση τον παραδοσιακό σχεδιασμό της.

Το πακέτο εξοπλισμού περιλαμβάνει βεβαίως και μία πληθώρα συστημάτων υποστήριξηςτου οδηγού όπως Head-up Display και αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος. Ακόμη μεγαλύτερη χλιδή υπόσχεται η έκδοση Long με μακρύτερο μεταξόνιο, η οποία θα κυκλοφορήσει το 2022. Η νέα Rolls-Royce Ghost θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα της στα τέλη της χρονιάς και ο τιμές της θα ξεκινούν στο εξωτερικό από περίπου 230.000 ευρώ.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...