fbpx

Nέο Ηyundai Santa Fe: Κορεάτικη ναυαρχίδα!

H Ηyundai έκανε τη δική της τολμηρή απόβαση στην Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του 90 με μοντέλα που είχαν ως βασικό όπλο την εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή τους.

Χάρη σε αυτήν σε έκαναν να παραβλέψεις τις χτυπητές –τότε- αδυναμίες τους, όπως τα χαμηλής ποιότητας υλικά τους, τη μέτρια αίσθηση οδήγησης, αλλά και τα προβλήματα αξιοπιστίας. Όλα αυτά αποτελούν ωστόσο παρελθόν και η κορεάτικη μάρκα έχει κερδίσει με το σπαθί της μία κορυφαία θέση στην παγκόσμια και πανευρωπαϊκή κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών με εξαιρετικά μοντέλα νέας τεχνολογίας και σύγχρονης εμφάνισης. Ανήκει μάλιστα στις πρωτοπόρες εταιρείες του κλάδου, όσον αφορά στις εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης, δηλαδή τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, όπως επίσης τα υδρογονοκίνητα με εκπρόσωπο το καινοτόμο Nexo.

santafe2
To ανανεωμένο SUV βασίζεται σε νέο πάτωμα.

Την καλύτερη απόδειξη αυτής της εντυπωσιακής μετάλλαξης από ταπεινό και καταφρονεμένο ασχημόπαπο σε κύκνο αποτελεί χωρίς αμφιβολία το Santa Fe. To μεγάλο SUV με δυνατότητα φιλοξενίας έως επτά επιβατών ξεκίνησε την καριέρα του ως ένα τυπικό οικογενειακό μοντέλο ελεύθερου χρόνου, ευρύχωρο, πρακτικό και προσιτό σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Στην πορεία ωστόσο εξελίχθηκε σε ένα μοντέλο με αρκετή δόση lifestyle, κυρίως με το Santa Fe τρίτης γενιάς που ξεχώρισε αμέσως με τον ελκυστικό σχεδιασμό του. Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά του, ανανεώνει η Hyundai την επιβλητική ναυαρχίδα της η οποία αποκτά πλέον δυναμικότερη μάσκα και φώτα ημέρας σχήματος Τ που την αναβαθμίζουν αισθητικά.

santafe3
Μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό.

Οι Κορεάτες επιφύλαξαν άλλη μία έκπληξη, τοποθετώντας το ανανεωμένο μοντέλο πάνω σε ένα νέο πάτωμα πράγμα που συνηθίζεται κανονικά μόνον όταν αλλάζει γενιά ένα αυτοκίνητο και όχι όταν περνά από την απλούστερη διαδικασία ενός lifting. Το φρεσκαρισμένο Santa Fe αναμένεται στην αγορά από το φθινόπωρο και μετά, αρχικά με ήπιο υβριδικό σύστημας και λίγους μήνες αργότερα ως επαναφορτιζόμενο Plug-in υβριδικό. Σε αυτή την περίπτωση μοιράζεται από κοινού την ίδια τεχνολογία με το αδελφό Kia Sorento νέας γενιάς.

Το ήπιο υβριδικό μηχανικό σύνολο απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα turbo 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κέλυφος του αυτόματου σαζμάν. Η συνολική συστημική ισχύς ανέρχεται σε 230 ίππους και η μέγιστη ροπή στρέψης φτάνει τα 350 Νm, ενώ η μπαταρία λειτουργεί μόνον επικουρικά προς τον βενζινοκινητήρα και ως προμηθευτής ενέργειας για το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου. Η φόρτισή της γίνεται μόνον με ανάκτηση ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις του Santa Fe, το οποίο δεν έχει σε αυτή την εκδοχή τη δυνατότητα κίνησης μόνον με τον ηλεκτροκινητήρα του.

santafe4
To Santa Fe μπορεί να μεταφέρει έως 7 επιβάτες.

Για το Plug-in υβριδικό σύστημα δεν υπάρχουν προς το παρόν λεπτομέρειες. Το πιθανότερο σενάριο είναι να διατηρηθεί ο ίδιος βενζινοκινητήρας όπως στην έκδοση mild hybrid και το ηλεκτρικό μοτέρ να τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, ώστε να λειτουργεί το αυτοκίνητο ως τετρακίνητο. Η συστημική ισχύς θα βρίσκεται σίγουρα πάνω από τους 230 ίππους και η αυτονομία μόνον με τη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα εκτιμάται σε τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα. Στη γκάμα των εκδόσεων θα υπάρχει και ένας νέος turbodiesel σε συνδυασμό με τετρακίνηση, o oποίος θα αποδίδει 202 ίππους ισχύ και 440 Nm μέγιστη ροπή στρέψης, ενώ θα πηγαίνει πακέτο με αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.

santafe5
Tα όργανα του κόκπιτ είναι πλέον ψηφιακά.

Μεγάλες ανατροπές έχουμε και στο εσωτερικό του επταθέσιου μοντέλου. Η οθόνη αφής μεγαλώνει και αποκτά διαγώνιο 12,3 ιντσών, μειώνεται ο αριθμός των διακοπτών και η κεντρική κονσόλα γίνεται ψηλότερη και ογκοδέστερη. Προβλέπονται επίσης νέα, ψηφιακά όργανα, οθόνη προβολής head – up – display και βελτιωμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και λειτουργιών ημιαυτόνομης οδήγησης.

Για τιμές είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε ακόμη, οπότε…υπομονή!

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...