fbpx

Ο Γκόρντον Μάρεϊ παρουσιάζει το T.50 τη μοντέρνα μετενσάρκωση της McLaren F1

Το Gordon Murray T.50 είναι ίσως το τελευταίο πραγματικό hypercar. Ούτε ηλεκτρικές σαχλαμάρες, ούτε αυτόματο κιβώτιο. Τίποτε από αυτά τα «μοντέρνα» καλούδια που κάνουν την ζωή του φλούφλη καλύτερη, αλλά εκνευρίζουν τον Πραγματικό Οδηγό. Το Τ.50 είναι ίσως το καλύτερο υπεραυτοκίνητο όλων των εποχών.

Ο Γκόρντον Μάρεϊ προσδιόρισε το πως πρέπει να είναι κατασκευασμένο ένα υπεραυτοκίνητο το μακρυνό 1992. Πριν 28 χρόνια η McLaren F1 υπήρξε το όνειρο κάθε Πραγματικού Οδηγού και κάθε σοβαρού συλλέκτη. Το T.50 είναι το 50ο αυτοκίνητό που σχεδιάζει ο Μάρεϊ σε μια καριέρα 50 χρόνων στο σχεδιασμό αυτοκινήτων. Η δημιουργία του Τ.50 σκοπεύει να επαναλάβει την επιτυχία της McLaren F1. Ο ίδιος ο Μάρεϊ δεσμεύεται να μην σχεδιάσει άλλο supercar, οπότε το T.50 θα μπορούσε να είναι το κύκνειο άσμα μιας λαμπρής καριέρας.

Οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου είναι αξιοσημείωτες καθώς ζυγίζει μόλις 986 κιλά, αλλά διαθέτει κινητήρα Cosworth V12 3,9 λίτρων που αποδίδει 663 ατμοσφαιρικούς ίππους, στις -απίστευτες- 12.100 στροφές που κατεβαίνουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός -αν είναι δυνατόν- εξατάχυτου χειροκίνητου κιβώτιου.

Και στο πίσω μέρος του έχει έναν ανεμιστήρα. Ακριβώς όπως η Brabham BT46 που έτρεξε μόλις μια φορά, κέρδισε και αμέσως την απαγόρευσαν. Μπράβο το βρήκατε. Και την Brabham BT46 την σχεδίασε ο Γκόρντον Μάρεϊ. Το T.50 χρησιμοποιεί την ίδια ιδέα, με έναν μεγάλο στρογγυλό ανεμιστήρα στο πίσω μέρος που κυριολεκτικά απορροφά τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα, το Τ.50 να «κολλάει» στο δρόμο σε κάθε ταχύτητα. Ο ίδιος ο Γκόρντον Μάρεϊ αναφέρει πως το Τ.50 έχει την «πιο προηγμένη και αποτελεσματική αεροδυναμική που έχει ποτέ υπάρξει σε ένα αυτοκίνητο δρόμου». Ο ανεμιστήρας είναι το βασικό σημείο συζήτησης.

Δεν υπάρχει τίποτα παρόμοιο σαν αυτό σε κανένα άλλο υπεραυτοκίνητο. Ο ανεμιστήρας 400 χιλιοστών είναι και το καθοριστικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του πίσω μέρους, με το κέντρο του αυτοκινήτου να είναι σχεδιασμένο γύρω του. Η λειτουργία του υποστηρίζει τη απόδοση των δύο ενεργών πίσω σπόιλερ και των διαδραστικών διαχυτών που κρύβονται κάτω από το αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, τα γονίδια από την McLaren F1 δεν κρύβονται με τη διάταξη τριών θέσεων – με τον οδηγό στο κέντρο και λίγο πιο μπροστά – να αποτελεί άλλο ένα σημείο κατατεθέν των σχεδιάσεων του γεννημένου στη Νότια Αφρική, Βρετανού. Το Τ.50 είναι εκλεπτυσμένο και σχετικά άνετο στην καθημερινή οδήγηση λόγω της μη ύπαρξης υπερσυμπίεσης και έχει σχεδόν τόσο χώρο αποσκευών, όσο ένα Ford Fiesta. Βεβαίως ένα εξειδικευμένο ηχοσύστημα Arcam υψηλής ποιότητας, υπόσχεται ακουστική απόλαυση κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το GMD T.50 είναι το ελαφρύτερο υπεραυτοκίνητο που υπάρχει. Χάρις στο μόνοκοκ από ίνες άνθρακα που ζυγίζει μόλις 150 κιλά, έναν κινητήρα που ζυγίζει 178 κιλά και ένα κιβώτιο ταχυτήτων που είναι 80 κιλά, ζυγίζει μισό τόνο λιγότερο από τους ανταγωνιστές του, μόλις 986 κιλά. Για να πάρετε μια ιδέα, ένα βασικό Ford Fiesta ζυγίζει 1.136 κιλά.

Με τιμή που έχει οριστεί στα 2,8 εκατομμύρια λίρες, πρόκειται να αρχίσει να παραδίδεται στους ευτυχείς κατόχους του, το 2022. Θα κατασκευαστούν μόνο 100 αυτοκίνητα για ισάριθμους τυχερούς.

Ο σχολαστικός τρόπος με τον οποίο ο Γκόρντον Μάρεϊ και η ομάδα του επικεντρώθηκαν στη δημιουργία Τ.50 τους οδήγησε στο να παρουσιάσουν, το πιο αγνό, ελαφρύ και πιο οδηγοκεντρικό supercar, αλλά και ένα από τα πιο εκλεπτυσμένα, άνετα και εύχρηστα όλων των εποχών. Η McLaren F1 μάλλον θα αποκτήσει διάδοχο και ο κόσμος, από το πουθενά, ένα ολοκαίνουργιο σημείο αναφοράς με το τελευταίο Πραγματικό Υπεραυτοκίνητο για τον Πραγματικό Οδηγό, πριν η μόδα των ηλεκτρικών σαρώσει τα πάντα.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...