fbpx

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé πάτησαν πίστα!

Η BMW M προετοιμάζεται τώρα για την αλλαγή γενιάς των θρυλικών σπορ αυτοκινήτων της. Με δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς που πραγματοποιούνται σε πίστα, η διαδικασία εξέλιξης των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé εισέρχεται σε μία αποφασιστική φάση.

Με σημαντική αύξηση των επιδόσεων έναντι των προηγούμενων μοντέλων και σετάρισμα ανάρτησης τύπου «Μ», οι νέοι εν σειρά εξακύλινδροι κινητήρες για μία ακόμα φορά θέτουν σημεία αναφοράς στην κατηγορία πολυτελών, μεσαίων sedan και coupé υψηλών επιδόσεων. Ρηξικέλευθες καινοτομίες στα συστήματα κίνησης, ανάρτησης, ελατηρίων, αμορτισέρ και πέδησης απαιτούν σχολαστικές δοκιμές σε δημόσιους δρόμους και στα κέντρα δοκιμών του BMW Group στο Miramas, Νότια Γαλλία, στη Σουηδική πόλη Arjeplog, αλλά και σε αρκετές διαφορετικές αγωνιστικές πίστες.

Κατά παράδοση, το Nordschleife της πίστας του Nürburgring παρέχει το μέτρο σύγκρισης για την τέλεια αλληλεπίδραση μεταξύ τεχνολογίας κίνησης και ανάρτησης σε όλες τις συνθήκες. Ωστόσο, επειδή τα χαρακτηριστικά επιδόσεων ενός μοντέλου BMW M πρέπει να είναι πειστικά όχι μόνον εκεί αλλά και σε όλες τις αγωνιστικές πίστες, οι μηχανικοί δοκιμών πάντα επεκτείνουν το πρόγραμμα δοκιμών για να συμπεριλάβουν και άλλα σιρκουί όπως τώρα με τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M4 Coupé στην πίστα του Sachsenring.

Μερικούς μήνες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα τους περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020, οι δυναμικές δυνατότητες των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé είναι ήδη απόλυτα αντιληπτές. Συναρπαστική ευελιξία, εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις και ακρίβεια ελέγχου ακόμα και σε ακραίες σπορ συνθήκες χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά τους. Η ισορροπία μεταξύ ανώτερων επιδόσεων και απεριόριστης καθημερινής χρηστικότητας, τυπικό γνώρισμα μιας BMW Μ φτάνει σε νέα επίπεδα. «Με κάθε αυτοκίνητο BMW M, φέρνουμε την αγωνιστική τεχνολογία στο δρόμο», σχολιάζει ο Markus Flasch, πρόεδρος Δ.Σ. της BMW M GmbH. «Η νέα BMW M3 Sedan και η νέα BMW M4 Coupé ενσαρκώνουν αυτή τη φιλοσοφία με μοναδικό τρόπο, καθώς και τα δύο μοντέλα συνεχίζουν την παράδοση του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου σπορ τουρισμού σε όλο τον κόσμο. Τα αποτελέσματα των test drives μας δείχνουν ότι η νέα γενιά του μοντέλου είναι πολύ ανώτερη από τους προκατόχους της σε επίπεδο επιδόσεων».

Όπως όλα τα τρέχοντα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé προσφέρονται σε δύο εκδόσεις ισχύος: Εκτός από την έκδοση 480 hp με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, διατίθεται επίσης ένα μοντέλο Competition με 375 510 hp και 8-τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. «Για πελάτες που προτιμούν μία εμπειρία καθαρόαιμων επιδόσεων και πολύ έντονη αλληλεπίδραση με το όχημά τους, οι μηχανικές εκδόσεις αποτελούν μία πρόταση μοναδική στην κατηγορία», εξηγεί ο Dirk Häcker, Υπεύθυνος Εξέλιξης Αυτοκινήτων M και του τομέα BMW Individual. «Από την άλλη, με τις εκδόσεις Competition των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé, προσφέρουμε μέγιστες επιδόσεις – αρχικά με την κλασική πίσω κίνηση και στη συνέχεια σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά του συστήματος τετρακίνησης M xDrive».

Συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα, οι εξακύλινδροι εν σειρά κινητήρες των νέων σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων αποδίδουν ισχύ αυξημένη κατά 49 hp και 60 hp (μοντέλα Competition) και μέγιστη ροπή έως 650 Nm. Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία M TwinPower Turbo και την υψηλόστροφη φιλοσοφία, ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τις αγωνιστικού τύπου επιδόσεις του. Προσφέρει άμεση απόκριση σε όλο το εύρος στροφών, ενώ χρησιμοποιείται και στην BMW M4 GT3, η οποία θα γίνει το νέο κορυφαίο μοντέλο της BMW M GmbH για συμμετοχή σε αγώνες πελατών (customer racing) από τη σεζόν του 2022.

Με ένα άκρως σχολαστικό πρόγραμμα δοκιμών, οι μηχανικοί εξέλιξης φροντίζουν τώρα τα χαρακτηριστικά ανάρτησης M να εναρμονίζονται με τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του κινητήρα, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé κατατάσσονται στην πρώτη γραμμή εκκίνησης στην κατηγορία τους. Η ευθεία μήκους 3.670 m περίπου της θρυλικής Sachsenring, που είναι γνωστή ως η παραδοσιακή έδρα του πρωταθλήματος DTM (German Touring Car Masters) προσφέρει επίσης τις ιδανικές προϋποθέσεις για το σκοπό αυτό. Με ένα προφίλ υψηλού βαθμού δυσκολίας, στροφές φουρκέτες, μεγάλες ευθείες και μία μεγάλη κατηφόρα πριν τη στροφή Queckenberg, υπάρχει η δυνατότητα μετά από κάθε γύρο να επιτυγχάνεται στοχευμένη βελτιστοποίηση στις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...