fbpx

SkyDrive: Ιπτάμενο αυτοκίνητο made in Japan (+vid)

Το όραμα ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου που θα βγει σε παραγωγή και θα έχει νόημα εμπορικά φαίνεται ότι γίνεται σταδιακά πραγματικότητα.

Η ιαπωνική SkyDrive πραγματοποίησε ήδη την πρώτη επιτυχημένη επανδρωμένη πτήση της με ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάζει να λανσάρει το 2023 στην παγκόσμια αγορά.

Και βέβαια πρόκειται μόνον για την αρχή μίας εξέλιξης που θα απαιτήσει αρκετές δεκαετίες όχι μόνον όσον αφορά σε τεχνικά θέματα, αλλά και σε ένα σωρό άλλα ζητήματα, όπως η θεσμοθέτηση ενός νομικού πλαισίου (π.χ. για τα απαιτούμενα διπλώματα), αλλά και η δημιουργία υποδομών (π.χ. πού θα επιτρέπεται να προσγείωση και η απογείωση των ιπτάμενων αυτοκινήτων). Ωστόσο η τεχνολογία υπάρχει και μπορεί να αποδώσει άμεσα αποτελέσματα, έστω και στην περιορισμένη γεωγραφική έκταση που σήμερα μπορούν να αποδειχτούν λειτουργικές οι ιδιωτικής χρήσης πτητικές μηχανές.

skydrive2
Η ιαπωνική πρόταση εφοδιάζεται με 4 ρότορες.

Η ιαπωνική πρόταση εφοδιάζεται με 4 ρότορες.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι αρχικά θα χρησιμοποιούνται τα ιπτάμενα αυτοκίνητα ως ταξί ή για κοινή χρήση σε πόλεις με τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα. Εκεί τα eVTOL (electric Vertical Take Off and Landing), τα ηλεκτρικά δηλαδή οχήματα καθέτου απογειώσεως και προσγειώσεως, θα έχουν τόσα πλεονεκτήματα που η μικρή τους πιθανώς εμβέλεια ή το υψηλό τους κόστος δεν θα αποτελούν καθοριστικά μειονεκτήματα.

Το πρόγραμμα SkyDrive ξεκίνησε χωρίς τυμπανοκρουσίες το 2012, ως ένα εθελοντικό ερευνητικό έργο με την ονομασία Cartivator. Η χρηματοδότησή του εξασφαλίστηκε από κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota, της Panasonic και της Bandai Namco που δημιουργεί λογισμικό για ψηφιακά παιχνίδια.

Μια πτήση επίδειξης πριν από τρία χρόνια δεν είχε θετική έκβαση, έκτοτε όμως, με έναν ακόμη γύρο χρηματοδότησης 37 εκατομμυρίων δολαρίων, στον οποίο συμμετείχε και η Τράπεζα Ανάπτυξης της Ιαπωνίας, το SkyDrive κυριολεκτικά απογειώθηκε.

skydrive3
Εκτός από τους Ιάπωνες υπάρχουν και άλλες εταιρείες που εξελίσσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Εντωμεταξύ, τα “ιπτάμενα αυτοκίνητα” από ανέκδοτο ή σενάριο επιστημονικής φαντασίας, άρχισαν να γίνονται μια βιώσιμη -τεχνολογικά και εμπορικά- εναλλακτική πιθανότητα των μελλοντικών αστικών μετακινήσεων. Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις άρχισαν να παρουσιάζουν προτάσεις, ενώ η ενεργή ενασχόληση κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αεροναυπηγικής, όπως των Audi, Boeing και Airbus, ενισχύουν όχι μόνο το σοβαρότητα των επιδιώξεων αλλά και την τεχνολογία των eVTOL.

Εκτός από τους Ιάπωνες υπάρχουν και άλλες εταιρείες που εξελίσσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Το SkyDrive και η λίγων μέτρων επανδρωμένη πτήση του δείχνουν ότι το μέλλον της αυτόνομης πτήσης αστικών μετακινήσεων έρχεται πολύ γρήγορα. Ειδικότερα, οι ιαπωνικές αρχές εκτιμούν ότι έως το 2030, θα έχουν δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές για την ευρεία χρήση των “ιπτάμενων αυτοκινήτων”.

Ταυτόχρονα, οι Ιάπωνες έχουν έναν ακόμα πολύ σημαντικό λόγο να εξελίσσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Λόγω των έντονων φυσικών φαινομένων που τους πλήττουν συχνά – πυκνά και του κατακερματισμού της χώρας σε εκατοντάδες νησιά, τα eVTOL αναμένεται να παίξουν μεγάλο ρόλο στον άμεσο εντοπισμό και στην ταχεία παροχή βοήθειας, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...