fbpx

Superleggera V4 η Ducati ξεπέρασε τα όρια!

234 ίπποι για 152.2 κιλά, για μια μοτοσυκλέτα που με φώτα και φλας είναι ελαφρύτερη από μια μοτοσυκλέτα MotoGP! Carbon σε πλαίσιο, ψαλίδι και ζάντες!

Φωτ.: Ducati media house

04_Ducati Superleggera V4_UC145952
Η Ducati Superleggera ξεχωρίζει από τα αεροδυναμικά πτερύγια

Με τη δημιουργία της Superleggera V4 η Ducati ωθεί την τεχνολογία, την προσοχή στη λεπτομέρεια και το σχεδιασμό μοτοσυκλετών πέρα από τα όρια, με ένα project που αποτελεί το μεγαλύτερο επίτευγμα της εταιρίας από τη Μπολόνια σε ότι αφορά τις επιδόσεις και το σχεδιασμό.

Η Superleggera V4 με απόδοση 224 ίππων (234 ίπποι με εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic) είναι η πιο ισχυρή και η πιο προηγμένη τεχνολογικά μοτοσυκλέτα παραγωγής της Ducati μέχρι σήμερα και θα παραχθεί σε 500 αριθμημένες μοτοσυκλέτες.

02_Ducati Superleggera V4_UC145954_High
Ducati Superleggera, αγωνιστική και για το δρόμο!


H Superleggera V4 είναι η μοναδική μοτοσυκλέτα προδιαγραφών για χρήση στο δρόμο με πλαίσιο, ψαλίδι και τροχούς από συνθετικό υλικό carbon (ανθρακόνημα), με όφελος τη μείωση του βάρους κατά 6.7 κιλά, σε σχέση με την “κανονική” Panigale. Επίσης οι διαστάσεις του πλαισίου τροποποιήθηκαν για βελτίωση της συμπεριφοράς στην πίστα με την αύξηση του μήκους του ψαλιδιού.


Για την εξασφάλιση των υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και ασφάλειας, αυτά τα εξαρτήματα ελέγχονται χρησιμοποιώντας τις πιο εξελιγμένες τεχνικές, δανεισμένες από την αεροδιαστημική βιομηχανία, όπως η θερμογραφία, ο έλεγχος με υπερήχους και η τομογραφία.

Η διαφορά στις επιδόσεις είναι σημαντική: ο Alessandro Valia, o επικεφαλής οδηγός των δοκιμών της Ducati, με μια μοτοσυκλέτα εξοπλισμένη με το αγωνιστικό κιτ και slick ελαστικά, έκανε στο Mugello χρόνο 1:52:45, που είναι μόλις δύο δευτερόλεπτα πιο αργός σε σχέση με τον χρόνο που κάνει ο Michele Pirro, νικητής του Ιταλικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019 με την Panigale V4 R προδιαγραφών SBK!

01_Ducati Superleggera V4_UC145951
Εκπληκτικές επιδόσεις στην πίστα για την Ducati Superleggera V4

 

Πολλά εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα που έχουν διαμορφωθεί σε προηγμένα αεροδυναμικά σχήματα. Σε αυτά περιλαμβάνονται το φέρινγκ, το οποίο έχει επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης που είναι ίδιο ή καλύτερο από αυτό των μοτοσυκλετών MotoGP. Τα διπλά πτερύγια, που σχεδιαστικά προέρχονται από αυτά της Ducati MotoGP του 2016 και προσφέρουν μια δύναμη 50 κιλών προς τα κάτω στα 270 χλμ/ώρα, 20 κιλά περισσότερα από τη δύναμη που δημιουργούν τα πτερύγια της Panigale V4 2020 και της V4 R. Αυτή η δύναμη προς τα κάτω βελτιώνει την επιτάχυνση, μειώνοντας την τάση του εμπρός τροχού να σηκωθεί και αυξάνει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα.

09_Ducati Superleggera V4_UC145961
Τα πτερύγια της Superleggera προσφέρουν μια δύναμη 50 κιλών προς τα κάτω


Το fairing από ανθρακόνημα τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και ο συνδυασμός του κόκκινου χρώματος με το μαύρο χρώμα των ανθρακονημάτων τονίζει τη σχεδίαση και δημιουργεί μια άμεση αισθητική σύνδεση με την αγωνιστική Desmosedici GP19 και GP20.

08_Ducati Superleggera V4_UC145960
Φέρινγκ από ανθρακονήματα!

 

Κάτω από το fairing βρίσκεται ο ελαφρύτερος και πιο ισχυρός από ποτέ κινητήρας Desmosedici Stradale R 908 κ.εκ. O V4 90 μοιρών κινητήρας που κινεί τη Superleggera V4 ζυγίζει 2.8 kg λιγότερα από τον V4 των 1,103 κ.εκ. Με την προδιαγραφών για χρήση στο δρόμο εξάτμιση της Akrapovic αποδίδει 224 ίππους και ανεβαίνει στους 234 ίππους με την αγωνιστική εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic, η οποία περιλαμβάνεται στο Racing Kit που είναι διαθέσιμο με την μοτοσυκλέτα. Ο αγωνιστικός χαρακτήρας του κινητήρα ενισχύεται από τον ξηρο συμπλέκτη και τη δυνατότητα ρύθμισης του δεσμοδρομικού (Desmodromic) συστήματος.

14_Ducati Superleggera V4_UC145967_High
O V4 90 μοιρών κινητήρας που κινεί τη Superleggera

DU 2019-10-02 MECCANICA 1708
Ελαφρύτερος και πιο ισχυρός από ποτέ ο κινητήρας

 

Μόνο για τη Superleggera V4, υπάρχει στην οθόνη η δυνατότητα της επιλογής “RaceGP”. Ενός ειδικού προγράμματος για χρήση μόνο σε πίστα με την αγωνιστική εξάτμιση το οποίο έχει έχει σχεδιαστεί με την πολύτιμη συμβολή του Andrea Dovizioso και έρχεται από τον πίνακα οργάνων της Desmosedici GP20.

Χάρη στην εκτεταμένη χρήση εξαρτημάτων από ανθρακονήματα, τιτάνιο, μαγνήσιο και αλουμίνιο, η Superleggera V4 έχει ξηρό βάρος μόλις 159 kg (16 κιλά λιγότερα από την Panigale V4), με αποτέλεσμα μια αναλογία ισχύος προς βάρος 1.41 hp/kg που είναι επίδοση ρεκόρ για σπορ μοτοσυκλέτα παραγωγής (προδιαγραφών για χρήση στο δρόμο). Με την τοποθέτηση του αγωνιστικού κιτ της μοτοσυκλέτας, που αυξάνει την ισχύ στους 234 hp και μειώνει το βάρος στα 152.2 kg, ο λόγος ισχύος προς βάρος πάει στο εκπληκτικό 1.54 hp/kg!

Τα ηλεκτρονικά έχουν επίσης εξελιχθεί για να τονίσουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα της Superleggera V4. Υπάρχουν τρία νέα προγράμματα οδήγησης (Race A, Race B και Sport) επίσης – για πρώτη φορά – υπάρχουν πέντε επιπλέον προγράμματα οδήγησης που μπορούν να προγραμματισθούν με τις προτιμώμενες ρυθμίσεις του αναβάτη. Οι αναβάτες μπορούν να παρακολουθούν τους χρόνους γύρων μέσω του αναβαθμισμένου χρονοδιακόπτη Lap που καταγράφει χρόνους γύρων και ενδιάμεσους χρόνους για 5 πίστες. Το αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών ολοκληρώνεται με το τελευταίας γενιάς λογισμικό EVO 2 για τα DTC και DQS up/down.

Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονταί ένα πιο ελαφρύ μπροστινό της Ohlins, με ελαφρύτερες μπότες από αλουμινίο, ελατήριο πίσω ανάρτησης από τιτάνιο και εσωτερικές βαλβίδες σαν αυτές των GP που βελτιώνουν την απόσβεση κατά την αρχική φάση της συμπίεσης.

DU 2019-10-02 MECCANICA 1708
Κορυφαία Brembo για το φρενάρισμα


Τα φρένα είναι τα κορυφαία από τη σειρά παραγωγής της Brembo, με αντλία φρένου MCS και ακτινικές δαγκάνες Stylema® R, αποκλειστικά για τη Superleggera V4, που προσφέρουν σταθερή απόδοση στην παρατεταμένη οδήγηση σε πίστα.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής στην τάπα του ψυγείου που είναι κατασκευασμένη από συμπαγές αλουμίνιο και το κλειδί με αλουμινένιο στέλεχος που αναφέρει τον αύξοντα αριθμό της μοτοσυκλέτας.

Τη μοναδικότητα των τεχνικών λύσεων και των υλικών κατασκευής επιβεβαιώνει η περιορισμένη σειρά παραγωγής σε μόλις 500, μοναδικές αριθμημένες και με πιστοποιητικό γνησιότητας μοτοσυκλέτες. Ο αριθμός αναγνώρισης κάθε μοτοσυκλέτας (XXX / 500) που ταιριάζει με τον αριθμό πλαισίου, εμφανίζεται στον σκελετό, στο μπροστινό σύστημα και στο κλειδί.

06_Ducati Superleggera V4
Μόλις 500 Ducati Superleggera V4 στην παραγωγή

07_Ducati Superleggera V4_UC145957
Ducati Superleggera V4, Η Απόλυτη!!!

 

Η έναρξη των παραδόσεων προγραμματίζεται για τον Ιούνιο του 2020 (Ευρώπη) και δεδομένης της εξαιρετικά περίπλοκης παραγωγής τόσων ειδικών εξαρτημάτων ο ρυθμός παραγωγής περιορίζεται σε μόλις 5 μοτοσυκλέτες την ημέρα. Ωστόσο, όλες οι μοτοσυκλέτες θα κατασκευαστούν εντός του 2020.

Οι αγοραστές της Superleggera V4 θα έχουν το αποκλειστικό προνόμιο να μπορούν να αγοράσουν μια κορυφαίας ποιότητας δερμάτινη φόρμα (Dainese) με ενσωματωμένο αερόσακο και ένα κράνος (Arai) από ανθρακόνηματα και τα δύο στα χρώματα της μοτοσυκλέτας.

Οι αγοραστές της Superleggera V4 θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να οδηγήσουν την εργοστασιακή αγωνιστική Panigale V4 R που τρέχει στο Superbike World Championship και 30 από αυτούς την ευκαιρία να οδηγήσουν την Desmosedici GP20! Ίσως αυτή η τελευταία παροχή είναι από μόνη της ικανή να πείσει κάποιους να δώσουν τα 100,000€ περίπου που θα κοστίζει η μοτοσυκλέτα. Σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί η ακριβής τιμή και για τη χώρα μας.

Αυτές οι εκδηλώσεις είναι τόσο μοναδικές όσο και η νέα μοτοσυκλέτα της Ducati. Η εκπληκτική Superleggera V4, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για να επιτύχει τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα προσφέροντας παράλληλα την αξιοπιστία και την ευχρηστία μιας μοτοσυκλέτας προδιαγραφών για κυκλοφορία στο δρόμο.

Με τη Superleggera V4, η Ducati ωθεί τα όρια ακόμα παραπέρα και διαθέτει την εξέλιξη, στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία, που απέκτησε μέσα από τους αγώνες MotoGP, στους λάτρεις της τεχνολογίας και των απόλυτων επιδόσεων σε δύο τροχούς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του AUTO4U έχει ήδη παραγγελθεί μια τέτοια μοτοσυκλέτα από Έλληνα συλλέκτη και η τιμή της με τους φόρους είναι στα 130,000€!

 

Δημήτρης Διατσίδης
Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...