fbpx

To Lucid Air ρίχνει το γάντι στην Tesla

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι η Formula 1 αποτελεί την πλατφόρμα καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες περνούν αργότερα και στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ωστόσο τη δόξα της κορωνίδας των μηχανοκίνητων αθλημάτων ζήλεψε και η Formula E.

Στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα συμμετέχουν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μονοθέσια και είναι προφανές, ότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Lucid Motors η οποία κατασκευάζει από κοινού με τις McLaren και Sony τις μπαταρίες για τη Formula E. Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει τον επόμενο χρόνο στην αγορά το πρώτο δικό της ηλεκτροκίνητο μοντέλο με μπαταρίες που θα αξιοποιούν την τεχνογνωσία της από τη Formula E και θα επιτρέπουν έως 517 μίλια αυτονομία, τα οποία ισοδυναμούν με περίπου 832 χιλιόμετρα!

lucid2
Η λιμουζίνα παραγωγής θα κυκλοφορήσει το 2021.

Δεν πρόκειται για κάποιο διαφημιστικό πυροτέχνημα ούτε για  ένα ουτοπικό νούμερο, καθώς η Lucid Motors πραγματοποίησε τις μετρήσεις κατανάλωσης ενέργειας στο Όμπορν Χιλς των ΗΠΑ σε συνεργασία με το αμερικανικό παράρτημα της γερμανικής εταιρείας έρευνας για ενεργειακή τεχνολογία και κινητήρες εσωτερικής καύσης, FEV. Οι δύο εταιρείες έκαναν τις μετρήσεις με βάση τις τυποποιημένες αμερικανικές προδιαγραφές κατανάλωσης για βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα οχήματα και για την αυτονομία ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

lucidinterior
Το κόκπιτ έχει λιτό σχεδιασμό, αλλά συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής.

Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο τύπο μετρήσεων, το Tesla Model S διαθέτει για παράδειγμα αυτονομία 402 μιλίων, δηλαδή 646 χιλιομέτρων, όταν το ίδιο μοντέλο προσφέρει σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο μετρήσεων WLTP αυτονομία 610 χιλιομέτρων. Άρα, ακόμη και με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα ανέρχεται η αυτονομία του Lucid Air σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP σε περίπου 790 χιλιόμετρα!

lucid4
Η αυτονομία του Lucid Air θα κυμαίνεται έως τα 800 χιλιόμετρα.

Ένα μεγάλο μέρος αυτής της εντυπωσιακής προόδου οφείλεται σίγουρα στη μπαταρία του αυτοκινήτου, που υιοθετεί πολλά χαρακτηριστικά από τη Formula E. Επίσης η Lucid Motors χρησιμοποιεί στο μοντέλο της ηλεκτρικό κύκλωμα 900 Βολτ, όταν όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τάση 400 Βολτ με εξαίρεση την Porsche Taycan των 800 Βολτ. Αυτό προσφέρει τρία πλεονεκτήματα. Πρώτον μία γρηγορότερη φόρτιση της μπαταρίας. Δεύτερον, τα ηλεκτροφόρα καλώδια είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα, οπότε εξοικονομείται βάρος και αφήνουν περισσότερα περιθώρια σχεδιασμού και καλύτερης αεροδυναμικής. Και τρίτον, το συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα διαθέτει υψηλότερη απόδοση.

lucid5
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δημιουργούν ένα πολύ φωτεινό εσωτερικό.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα Lucid Air θα μάθουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε θα κάνει η αμερικανική εταιρεία την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής της. Τότε θα πληροφορηθούμε ενδεχομένως και γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ το λανσάρισμά του, που προβλεπόταν να γίνει αρχικά το 2018, δηλαδή τρία χρόνια νωρίτερα. Εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε πάντως η συνεργασία της Lucid Motors με τις McLaren και Sony για τη Formula E, οπότε αναθεώρησαν οι Αμερικανοί τα σχέδιά τους.

lucid6
Στο πίσω μέρος προβλέπονται δύο χωριστά καθίσματα – πολυθρόνες.

Aυτή η συνεργασία εγγυάται βεβαίως τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία του εγχειρήματος, όπως επίσης και το γεγονός ότι Διευθύνων Σύμβουλος και διευθυντής των μηχανικών της Lucid Motors είναι ο Πίτερ Ρόουλισον. Ο Ρόουλισον έχει να επιδείξει μακρά θητεία σε κορυφαία πόστα στην Tesla και διετέλεσε μεταξύ άλλων διευθυντής της ομάδας των μηχανικών για το Model S, άρα είναι απόλυτος γνώστης του θέματος!

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...