fbpx

Vespa Elettrica

Η Vespa Elettrica σε νέα έκδοση 70 km/h

Η Vespa Elettrica ειναι τώρα διαθέσιμη και σε έκδοση με τελική ταχύτητα 70 χιλιομέτρων, παράλληλα με την αρχική έκδοση με ταχύτητα 45 χιλιόμετρα για οδήγηση με άδεια ικανότητας ΑΜ (Μοτοποδηλάτου).

Η Vespa Elettrica είναι η σύγχρονη ηλεκτρική έκδοση της Vespa, ενός θρυλικού οχήματος  της ιταλικής τεχνολογίας, χαρακτηρίζεται από την ευχρηστία και αποτελεί την πιο σύγχρονη έκφραση της έρευνας του Piaggio Group στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης.

Vespa-Elettrica-70km

Ακόμη πιο δυνατή και αθόρυβη

Αθόρυβη, οικολογική και τώρα με περισσότερη ισχύ: αποτέλεσμα της εμπειρίας του Piaggio Group στους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Vespa Elettrica είναι πλέον διαθέσιμη και στη νέα έκδοση 70 km/h.

Οι βελτιωμένες επιδόσεις της Vespa Elletrica 70 km/h (ταξινομείται σαν μοτοσυκλέτα), προκύπτουν από τη συνολική βελτίωση των περισσοτέρων εξαρτημάτων: ηλεκτροκινητήρας, σύστημα διαχείρισης και συστοιχία των μπαταριών.

Το αποτέλεσμα είναι η υψηλότερη τελική ταχύτητα χωρίς καμία επίπτωση στην επιτάχυνση της Vespa Elettrica και με σχεδόν την ίδια αυτονομία. Σε λειτουργία ECO mode, με περιορισμένη ταχύτητα 45 km/h, η Vespa Elettrica 70 km/h προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως και 100 χλμ., ενώ σε λειτουργία Power η αυτονομία φτάνει τα 70 χλμ.

Η μπαταρία διατηρεί τις διαστάσεις και το βάρος της αρχικής έκδοσης, αλλά έχει υποστεί αλλαγές με στόχο την επίτευξη υψηλότερης ισχύος. Αυτές οι βελτιώσεις επέτρεψαν την χρήση μια μακρύτερης σχέσης της τελικής μετάδοση, κάτι που προσφέρει: υψηλότερη ταχύτητα, διατηρώντας τις ίδιες επιδόσεις στην επιτάχυνση και πιο αθόρυβη λειτουργία.

Η Vespa Elettrica 70 km/h ξεχωρίζει από συγκεκριμένες στυλιστικές λεπτομέρειες: το ελατήριο του εμπρόσθιου αμορτισέρ είναι βαμμένο σε κόκκινο χρώμα, όπως και οι ρίγες στο κάλυμμα του ηλεκτροκινητήρα και το λογότυπο ‘Elettrica’.

Vespa-Elettrica-70km 3

 

Κινητήρας και επιδόσεις

Η καρδιά της Vespa Elettrica κτυπά στους ρυθμούς ενός ηλεκτροκινητήρα με δυνατότητα παραγωγής συνεχούς ισχύος 3,6 kW, μέγιστης ισχύος 4 kW και ροπής που ξεπερνά τα 200 Nm, αυτό σημαίνει ότι οι επιδόσεις ειναι ανώτερες από αυτές ενός σκούτερ 50 κ.εκ.

Ειδικά η επιτάχυνση και η απόδοση στις ανηφόρες επωφελούνται από τον τρόπο απόδοσης των ηλεκτροκινητήρων.

Η Vespa Elettrica προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως τα 100 χλμ., χάρη στη σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου και το Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας – KERS (Kinetic Energy Recovery System), το οποίο φορτίζει τη μπαταρία κατά τις επιβραδύνσεις.

Η διαδικασία φόρτισης είναι εξαιρετικά απλή: για να τη φορτίσετε, απλά βγάζετε το καλώδιο κάτω από τη σέλα και το συνδέετε σε μια πρίζα ή σε έναν σταθμό φόρτισης. Ο συνήθης χρόνος που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση είναι 4 ώρες (με τάση 220 V).

Ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία δεν χρειάζονται καμία συντήρηση και η μπαταρία αντέχει για περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης. Αυτό μεταφράζεται σε 50.000 με 70.000 χλμ, η περίπου 10 χρόνια λειτουργίας του οχήματος σε περιβάλλον πόλης.

Ακόμη και μετά από τους χίλιους κύκλους φόρτισης, η μπαταρία διατηρεί το 80% της απόδοσής της και παραμένει απόλυτα λειτουργική.

To Ride by Wire ηλεκτρονικό γκάζι ελέγχει την απόδοση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα της Vespa Elettrica: πατώντας το κουμπί RIDING MODE που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ ECO και Power, αλλά και του Reverse mode (όπισθεν) για διευκόλυνση του χειρισμού στους ελιγμούς.

Το ECO mode εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η ταχύτητα περιορίζεται στα 30 χλμ./ώρα (ή 45 χλμ./ώρα για την έκδοση μοτοσυκλέτας) και η επιτάχυνση γίνεται πιο προοδευτική. Το Power είναι το βασικό riding mode και εκμεταλλεύεται την πλήρη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα.

Vespa-Elettrica-70km 2

 

Ενα πλήρως συνδεδεμένο όχημα

Τα πολλά χαρακτηριστικά που παρέχονται από τη VESPA MIA, το σύστημα πολυμέσων που συνδέει το smartphone με τη Vespa, μπορούν να ελεγχθούν μέσω μιας μονάδας διασύνδεσης αναβάτη-οχήματος που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 4.3 ιντσών. Η οθόνη είναι πάντα ευανάγνωστη, χάρη στον ειδικό αισθητήρα μειωμένου φωτισμού και στη δυνατότητα ρύθμισης σε τέσσερα επίπεδα φωτεινότητας.

Στο κέντρο της οθόνης εμφανίζονται πάντα οι κύριες πληροφορίες, όπως είναι η ταχύτητα, ο επιλεγμένος τύπος οδήγησης (riding mode), η υπολειπόμενη απόσταση σε χιλιόμετρα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (%). Η αξιολόγηση κατανάλωσης ενέργειας κατά την οδήγηση και το επίπεδο της ενέργειας που παρέχεται ή ανακτάται από την μπαταρία κίνησης, εμφανίζονται στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά του ταμπλό.

Επιπλέον η χρήση της ειδικά σχεδιασμένης εφαρμογής (Vespa App) για smartphone και η σύνδεση με το όχημα μέσω Bluetooth, επιτρέπουν στον αναβάτη να επωφελείται πλήρως από τα πλεονεκτήματα που παρέχει η οθόνη TFT. Περιλαμβάνονται οι ειδοποιήσεις εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων, που εμφανίζονται στο κέντρο της οθόνης.

Το σύστημα επιτρέπει επίσης τη χρήση των φωνητικών εντολών για την πραγματοποίηση κλήσεων ή την επιλογή μουσικής από λίστα. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω ενός εύχρηστου MODE joystick που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο. Για να απολαμβάνετε πλήρως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μπορείτε να προμηθευτείτε το ειδικά σχεδιασμένο κράνος jet με ενσωματωμένα ακουστικά και διασύνδεση Bluetooth, το οποίο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Δυνατότητες εξατομίκευσης

Η Vespa Elettrica σχεδιάστηκε με τις ίδιες ασύγκριτες γραμμές που έχουν κάνει τη Vespa σύμβολο κομψότητας και στυλ σε όλο τον κόσμο και έχουν κερδίσει τις καρδιές σε ολόκληρες γενιές νέων.

Το σχήμα του ατσάλινου σώματος ακολουθεί την παράδοση της Vespa και τονίζεται από ένα αποκλειστικό κουστούμι: η Vespa Elettrica διατίθεται με ειδικό γκρι φινίρισμα, στο οποίο μπορεί να επιλέξει ο ιδιοκτήτης για να προσαρμόσει μοναδικής αισθητικής λεπτομέρειες. Το προφίλ που διατρέχει την περίμετρο της ποδιάς, οι γρίλιες της διακοσμητικής “γραβάτας”, η περίμετρος των τροχών, το περίγραμμα του λογοτύπου “Elettrica” και το κορδόνι της σέλας διατίθενται σε 6 χρωματικές επιλογές: Γαλάζιο Azzurro Elettrico (βασικό χρώμα στη Vespa Elettrica), Πράσινο Verde Boreale, Κίτρινο Giallo Lampo, Χρώμιο Cromo, Μαύρο Nero Profondo και Γκρι Grigio Fumo.

Η Vespa Elettrica 70 km/h διατίθεται στο Giallo Lampo (βασικό χρώμα) και σε τρεις παραλλαγές: Azzurro Elettrico, Cromo και Nero Profondo.

Ολοκληρώνοντας την προσωποποιημένη εμφάνιση, το κράνος jet που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη Vespa Elettrica, ταιριάζει απόλυτα με τα φινιρίσματα του οχήματος και διατίθεται στα εργοστασιακά χρώματα. Το κράνος ξεχωρίζει και για την προηγμένη τεχνολογία του διαθέτοντας ενσωματωμένα ακουστικά Bluetooth για να μπορεί ο αναβάτης να χρησιμοποιεί το smartphone του και να ακούει μουσική.

Ο προβολέας LED, το πίσω φως και οι χαρακτηριστικοί τροχοί 12 ιντσών μπροστά και 11 ιντσών πίσω, χαρίζουν ακόμη πιο έντονη προσωπικότητα στη Vespa Elettrica. Η άνεση για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη ενισχύεται από το υλικό της σέλας και την άριστη εργονομία. Το τηλεχειριζόμενο κλειδί διαθέτει ενσωματωμένο ανιχνευτή οχήματος (Bike Finder) που αναβοσβήνει αυτόματα τα φλας και λειτουργία ανοίγματος της σέλας. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα διαθέτει θύρα USB.

Vespa-Elettrica-70km 4

Η Vespa Elettrica είναι διαθέσιμη με ενδεικτικές τιμές λιανικής:
  • Vespa Elettrica 45 km/h – € 6.390
  • Vespa Elettrica 70km/h – € 6.590

Και στις δύο εκδόσεις προσφέρεται δωρεάν η διετής επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης.

www.vespa.com

Vespa Elettrica – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Ηλεκτρικό μοτέρ brushless (χωρίς ψήκτρες) με σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System) στην επιβράδυνση
Ισχύς Συνεχής 3,6 kW (αιχμής 4 kW)
Ροπή 200 Nm στον τροχό
Μπαταρία Piaggio 4,2 kWh ιόντων λιθίου, κυψέλες από την LG Chem, ενσωματωμένος φορτιστής
Τάση μπαταρίας 48 V
Χωρητικότητα μπαταρίας 86 Ah
Χρόνος φόρτισης 4 ώρες (με τάση 220 V)
Πλαίσιο Ατσάλινο αυτοφερόμενο με συγκολλητές ενισχύσεις
Ανάρτηση εμπρός Μονόμπρατσο με ελικοειδές ελατήριο και μονό υδραυλικό αμορτισέρ
Ανάρτηση πίσω Mονό υδραυλικό αμορτισέρ
Τροχός εμπρός Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00×12”
Τροχός πίσω Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00×11”
Ελαστικό εμπρός Χωρίς αεροθάλαμο 110/70-12″
Ελαστικό πίσω Χωρίς αεροθάλαμο 120/70-11″
Φρένο εμπρός Υδραυλικό, δισκόφρενο ø 200 mm από ανοξείδωτο ατσάλι
Φρένο πίσω Μηχανικά ρυθμιζόμενο ταμπούρο ø 140 mm
Μήκος/Πλάτος 1870/735 mm
Υψος σέλας 790 mm
Μεταξόνιο 1350 mm
Μπάμπης Κελάφης
Ο Μπάμπης Κελάφης ξεκίνησε την επαγγελματική δραστηριότητα στο χώρο των 2 τροχών το 1982 από την Yamaha - Αφοι Ηλιόπουλοι ΕΠΕ, από το 2012 εργάζεται στην 2ΔΕΛΤΑ - περιοδικό MOTOGP WORLD και σελίδα www.mgp.gr - και είναι μέλος του Ε.Σ.Σ.Α.Μ. - Ελληνικός Σύνδεσμος Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας. Ασχολήθηκε με τους αγώνες συμμετέχοντας στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro 1984-2001. Επίσης έχει ασχοληθεί και με το διοργανωτικό σκέλος των αγώνων ξεκινώντας το 1993 σαν τεχνικός έφορος (ΕΘΕΑΜ) από το 2010 είναι μέλος της τεχνικής επιτροπής της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας και από το 2018 πτυχιούχος αλυτάρχης της ΦΙΛΠΑ - FIVA. Έχει εργαστεί στις εταιρίες, YAMAHA HELLAS - επιθεωρητής πωλήσεων, APRILIA MOBILITY GR - Γενικός Διευθυντής, SUZUKI SFAKIANAKIS GR - Διευθυντής Πωλήσεων, NIPPONIA EUROPE GR - Εμπορικός Διευθυντής.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...